חברת החשמל משתדרגת: רכשה 120,000 מונים חכמים

לוח הזמנים הכולל שנקבע לפרויקט הוא עד סוף 2018 , והוא כולל השלמת הצטיידות, התקנות ציוד והטמעת מערכות תוכנה
אבי יעקב No Comments on חברת החשמל משתדרגת: רכשה 120,000 מונים חכמים

חברת החשמל תפרוס עד שנת 2018 כ-120000 מונים חכמים • החברה פרסמה מכרז לרכישת כ120,000 מונים חכמים במסגרת פרויקט הרשת החכמה • ההערכות: למכרז יגשו חברות ישראליות ובינלאומיות מהמובילות בתחום

עובדים בחברת החשמל • אילוסטרציה
לוח הזמנים הכולל שנקבע לפרויקט הוא עד סוף 2018 , והוא כולל השלמת הצטיידות, התקנות ציוד והטמעת מערכות תוכנה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בשלוש השנים האחרונות ביצעה חטיבת הלקוחות בחברת החשמל פיילוט בבנימינה אשר בחן טכנולוגיות חדישות לניהול צריכת חשמל במסגרת פרויקט הרשת החכמה. טכנולוגית התקשורת של המונים שנבחרה תתבסס ברובה על תקשורת על גבי רשת החשמל הקיימת ולא על מונים אלחוטיים.

מדובר בפרויקט הכולל התקנה של מונים חכמים, ציוד תקשורת ומערכות מחשוב תומכות בסדר גודל של כ- 120000 אלף נקודות אספקת חשמל, חברת החשמל תשתמש בציוד זה גם לצורך למידת התנהגות וצרכי הלקוחות/צרכנים בהתבסס על נתוני מנייה חכמה.

חלק מהמונים שירכשו במסגרת הפרוייקט יפרסו בשכונות חדשות וחלקם בערים ושכונות קיימות. חברת החשמל מתכננת להתקין את המונים הללו בערים מודיעין, ובחלקים מהערים נתניה, ירושלים ובאר שבע. בנוסף, נכללים במסגרת המכרז כ- 65000 מונים חכמים לערים ושכונות חדשות, וכן כ- 13,000 מוני תעו"ז ישיר (תעריף המותנה בעומס הלקוח וזמן ) להרחבת המניה החכמה שיחליפו את המונים הקיימים.

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל: "חברת החשמל מובילה מהפכה טכנולוגית אשר תביא בשורה לציבור הישראלי. שיפור הקשר הדו כיווני עם הלקוח וזרימת מידע, שתשדרג משמעותית את השליטה על צריכת החשמל, ההתייעלות האנרגטית והחיסכון בהוצאות החשמל של משקי הבית בישראל".

לוח הזמנים הכולל שנקבע לפרויקט הוא עד סוף 2018 , והוא כולל השלמת הצטיידות, התקנות ציוד והטמעת מערכות תוכנה, עם אופציה להרחבתו בהמשך (בכ-80,000 מונים נוספים) ובעתיד הרחוק יותר אף לכלל תושבי המדינה. המכרז בנוי כמכרז END TO END (פתרון מקצה אל קצה) הכולל: מונים חכמים, רכזות תקשורת, מערכות מחשוב ושירותי אינטגרציה.

מערכות התקשורת והמחשוב / MDM (מערכת ניהול המניה) והחומרה תוכנות הנלווים שבהיקף האספקה, הינם ציוד בעל מורכבות טכנולוגית רבה שאמורים לתת מענה להתפתחות הטכנולוגית העצומה בתחום ולשפר את מצב משק החשמל הישראלי בהיבטים רבים. מערכות ניהול המנייה יתחברו במסגרת הרשת החכמה שחברת החשמל מתכננת למקשה אחת ומטרת החברה ליצור סינרגיה בין כל המערכות כדי להביא את רשת החשמל בכללותה לתפקוד מיטבי עד רמת הפרט.

באגף הרכש שבחטיבת תפעול ולוגיסטיקה של חברת החשמל, שמנהלים את המכרז מציינים, כי מדובר על מכרז בינלאומי מורכב בערך כספי של עשרות מיליוני שקלים. למכרז צפויות להתקבל הצעות מהחברות המובילות בתחום בארץ ובעולם.



0 תגובות